T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
UŞAK / ULUBEY - Mehmet Fuat Terci Ortaokulu

ÖZEL EĞİTİM VE DAHİL ETME POLİTİKAMIZ

MEHMET FUAT TERCİ ORTAOKULU

ÖZEL EĞİTİM VE DÂHİL ETME POLİTİKASI

 

Özel Eğitim ve Dâhil Etme Politikasının Tanımı:

Bu politika, Mehmet Fuat Terci Ortaokulu öğretmen ve okul idaresinden oluşan bir komisyon tarafından hazırlanmıştır ve her eğitim yılı sonunda yeniden gözden geçirilir. Özel eğitim öğrencileriyle ilgili her türlü durum, öğrencilerin eğitim öğretime dâhil edilmesi ve eğitim ortamlarının farklılaştırılması veya çeşitlendirilmesi ile bağlantılı her konu Özel Eğitim Politikası başlığı altında ele alınır. Özel eğitimin temel ilkelerinden olan planlılık, eğitimde sürdürülebilirlik, bireysel farklılıklara uygun eğitim planları gibi konular okulumuzca fazlaca önemlidir.

“Özel Eğitim” ve “Dâhil Etme” terimleri:

 Özel Eğitim; özel gereksinimi olan bireylere sunulan, bu alanda eğitim almış uzman personel ile uyarlanmış ve geliştirilmiş müfredatlar yoluyla, öğrencilerin ihtiyacına göre düzenlenmiş çevre, uygun yöntem ve araç-gereçlerle sürdürülen eğitim biçimine özel eğitim denir. ( MEB, (1991). Beşinci Millî Eğitim Şurası: 5–14 Şubat 1953: Çalışma programı, komisyon raporları, konuşmalar. İstanbul: Millî Eğitim Basımevi.)

Dâhil Etme; öğrencilerin etkili sosyal iletişim veya davranış kontrolü eksikliği gibi ihtiyaçlarına uygun olarak farklılaştırılmış öğrenme fırsatlarını deneyimleme imkânı buldukları durumlar için kullanılır.

Özel Eğitim ve Dâhil Etme Politikasının Amacı:

Mehmet Fuat Terci Ortaokulu çalışanları tarafından hazırlanan politika;

·         Özel eğitim öğrencilerini yetersizlik, ilgi, ihtiyaç, beceri, bireysel farklılıklar gibi önemli konularda tanımayı ve anlamayı,

·         Özel eğitim öğrencisinin özelliklerine uygun öğrenim ortamları hazırlamayı ve bu ortamları etkili kullanmayı,

·         Milli Eğitimin ve Özel Eğitimin genel amaçlarına uygun olarak müfredatla paralel olarak eğitim öğretimini tamamlamayı,

·         Özel eğitim öğrencisi, öğretmeni ve tüm okul çalışanlarını sürece dâhil etmeyi,

·         Özel eğitim öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bireyselleştirilmiş programların oluşturulması sürecini iyi yönetmeyi hedeflemektedir.

Özel eğitim ve Dâhil Etme Politikasında Paydaşların Rolü:

            Okul Yönetimi

·         Okul misyon ve vizyonunun Özel Eğitim ve Dahil Etme Politikasına ve diğer okul politikalarıyla uyum içinde olduğundan,

·         Okul çalışan ve öğrencilerinin bireysel farklılıkların öneminin farkında olduğundan ve tüm öğrenim alanlarında esnekliğin çalışanlar arasında ortak bir terim olduğundan,

·         Okul faaliyetlerinde ve sosyal etkinliklerinde öğretim yöntem ve teknikleri gereği dâhil edici yöntemlerin teşvik edildiğinden emin olmakla,

·         Okulun fiziki imkânlarını öğrenciyi dâhil etme adına düzenlemekle yükümlüdür.

Öğretmenler

·         Özel Eğitimde çok büyük bir öneme sahip olan bireyselleştirilmiş eğitim planlarının öğrenciye uygun olarak hazırlanmasından,

·         Özel eğitim öğrencilerinin derslere ve sınıf içi etkinliklere etkin katılımının sağlanmasından,

·         Özel eğitim öğrencilerinin yazılı sınavlarının öğrenci performansına uygun hazırlanmasına,

·         Program hazırlanan belirli gün ve haftalarda özel eğitim öğrencilerine yapabilecekleri görevlerin verilmesinden sorumludur.

     Veliler

·         Topluluğun bir üyesi olarak, eğitim sürecinin planlama ve geliştirme aşamalarına dâhil olmakla

·         Özel eğitim ihtiyacı ve dâhil etme durumlarında gerekli bilgi ve belgeleri okula ve yetkililere temin etmekle

·         Öğrencinin ihtiyaçları ile ilgili koşullarındaki herhangi bir değişiklik ve(ya) gelişme durumunda okulu bilgilendirmekle sorumludur.

 

Özel Eğitim ve Dâhil Etme Konusunda Mehmet Fuat Terci Ortaokulu’nun Uygulamaları

·         Eğitim öğretim yılı başında özel eğitim öğrencilerinin kaba değerlendirmeleri tüm branş öğretmenleri tarafından yapılır.

·         Kaba değerlendirmelerin sonucuna göre öğrenciye uygun, esnek, müfredatla paralel şekilde bireyselleştirilmiş eğitim planları hazırlanır.

·         Eğitim öğretim yılı boyunca özel eğitim öğrencisinin mümkün olduğunca derslere aktif katılımı sağlanır.

·         Özel eğitim öğrencisinin uygun görülen tüm sınıf, okul ve okul dışı etkinliklere katılımı sağlanır.

·         Özel eğitim öğrencilerine kaynaştırma bütünleştirme ilkelerine uygun olarak normal akranlarıyla sosyalleşme fırsatları sağlanır.

·         Dönem sonlarında özel eğitim öğrencilerin performanslarına bakılarak uygun ölçme değerlendirmeler yapılır ve gelişimleri rapor edilir.

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 26.02.2024 - Güncelleme: 26.02.2024 14:56 - Görüntülenme: 81
  Beğen | 0  kişi beğendi